موسسه تحقیقات شیلاتی کشور در سال 1381 از شرکت سهامی شیلات ایران جدا گشته است و اساسنامه این موسسه در شورای گسترش آموزش عالی تصویب به تصیوب رسیده است.با توجه به این موضوع که در عصری به سر می‌بریم که عصر ارتباطات نامیده می شود روابط عمومی یک سازمان مسؤولیت ها و کارکردهای بسیار مهم تری یافته‌است. برنامه‌ریزی مناسب و مفید جهت ایجاد ارتباط متقابل بین سازمان و گروه های مخاطب از جمله مهم ترین وظایف یک روابط عمومی مؤثر می باشد. روابط عمومی در حقیقت رسانه ای جهت انعکاس فعالیت های یک سازمان است که می تواند آخرین اطلاعات و رویه های یک سازمان را در اختیار کارکنان و مخاطبان قرار دهد و یا جهت انجام امور مورد نظر مراجعین به راهنمایی آنها بپردازد. همچنین حفظ و انتقال فرهنگ یک سازمان و معرفی آن به مخاطب یکی دیگر از وظایف ادارات روابط عمومی می باشد. از آنجایی که مخاطب روابط‌عمومی در سازمان های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی باتوجه به گستردگی بخش و دربرگیری تمام آحاد جامعه شامل افراد زیادی است ضرورت و اهمیت اطلاع رسانی سریع، دقیق و صادقانه به جامعه بزرگ مخاطبان آن بسیار اهمیت دارد. روابط عمومی موسسه تحقیقات شیلاتی کشور با توجه به نوع فعالیت سازمان که شامل انجام امور تحقیقاتی و برگزاری همایش های علمی در زمینه صنایع شیلات می باشد نیازمند به کار گیری روش های بروز برای اطلاع رسانی و هماهنگی های داخل سازمانی می باشد که به این منظور روی به استفاده از امکانات روابط عمومی دیجیتال آورده است. نرم افزار دیجیتال ساینیج برنا رسانه که یک سامانه اطلاع رسانی یکپارچه و متمرکز می باشد یکی از ابزار رسیدن به هدف تبدیل روابط عمومی های سنتی به روابط عمومی دیجیتال و الکترونیک است. نرم افزار دیجیتال ساینیج برنا رسانه دارای امکاناتی است که تمامی خواسته ها ونیازهای روابط عمومی ها و یا هر مرکز اطلاع رسانی دیگری را می تواند برآورده سازد.

برناگستران دانش